Usredsređenost
deteta na određene stvari verovatno postoji uvek. Ona postoji i kada je mi
odrasli ne registrujemo. Takva specifična koncentracija deo je dečjeg sveta i ne može se osporavati njeno postojanje.
’’To znaš, a ono za školu što treba ne znaš’’. Rezignirani roditelji, osmislitelji i izricatelji ove konstatacije,
trude se da detetu nametnu drugačiju selekciju. To silovanje pažnje
poznato je kao disciplina. Obično se
vezuje za školu, odgovornost, radne navike i puteve koji su poznati. Sve su to pojmovi koje ljudi u potpunosti
shvataju tek kada napune dvadeset jednu godinu ili koji mesec ranije.
Drvo se poznaje po
svojim plodovima. Jedini siguran plod disciplinovanja jeste dosada, često
praćena osećajem nesigurnosti. Svakodnevno maltretirano dete postepeno
gubi staloženost i sabranost u svom, dečjem svetu. Veliki, teškim naoružanjem
opskrbljeni svet odraslih oduzima mu teritoriju.
Dete postaje
dezorijentisano, pogubljeno, inertno. Zauzvrat dobija udeo na sigurnim putevima
napredovanja u životu i ponekad, u sasvim retkim prilikama, po koju reč
odobravanja od strane odraslih.
Нема коментара:
Постави коментар