Aska nije mislila
ništa. Samo je iz svog malog tela, koje je bilo satkano od čistih sokova
životne radosti a osuđeno na neminovnu i neposrednu smrt, izvlačila neočekivanu
snagu i neverovatnu veštinu i raznolikost pokreta. Znala je samo jedno: da živi
i da će živeti dok igra, i što bolje igra. I igrala je. To nije više bila igra,
nego čudo.
Tako se – novo čudo!
– i vukovo čuđenje pretvaralo sve više u divljenje, stvar potpuno nepoznatu u
vučjem rodu, jer kad bi vukovi mogli da se ičem na svetu dive, oni ne bi bili
ono što su. A to nepoznato osećanje divljenja obeznanilo je vuka toliko da ga
je ova izgubljena ovčica, mrtva od straha od smrti, vukla za sobom kao da ga
vodi na nevidljivoj ali čvrstoj uzici, vezanoj za nevidljivu alku koja mu je
proturena kroz njušku.
Idući tako
mesečarski, ne gledajući gde staje i ne dajući sebi više računa o pravcu u kom
ide, vuk je jednako ponavljao sam u sebi: ’’Krv i meso ovog šilježeta nikad mi
ne ginu. Mogu da ga raščerečim u svakom trenutku, kad mi se prohte. Nego, da se
nagledam čuda. Da vidim još ovaj pokret, pa još ovaj...’’
I sve tako, još
ovaj, pa još ovaj, a svaki je bio zaista nov i uzbudljiv i obećavao idući, još
uzbudljiviji. Promicale su, jedna za drugom, šumske istine i sumračni vlažni
hodnici ispod bukava, zastrti suvim lišćem.
Sto života osećala
je sada u sebi mala Aska, a sve njihove snage upotrebila je da produži jedan
jedini, svoj život, koji je bila već pregorela.
Mi i ne znamo
kolike snage i kakve sve mogućnosti krije u sebi svako živo stvorenje. I ne
slutimo šta sve umemo. Budemo i prođemo, a ne saznamo šta smo sve mogli biti i
učiniti. To se otkriva samo u velikim i izuzetnim trenucima kao što su ovi u
kojima Aska igra igru za svoj već izgubljeni život. Njeno telo se više nije
zamaralo, a njena igra je sama iz sebe stvarala nove snage za novu igru. I Aska
je igrala. Izvodila je sve nove i nove figure, kakve ne poznaje škola nijednog
učitelja baleta.
Нема коментара:
Постави коментар