Jedna
od najproblematičnijih kampanja smišljenih u ime podrške participaciji deteta
(gde nego u školi?) jeste Dečji parlament. Nismo još videli direktora i
nastavno osoblje kako preskaču lastiš ili razmenjuju sličice. Ali smo videli
decu koja sede u parlamentu!
Postojanje
Dečjeg parlamenta znači da ne postoji kritički pristup ustanovama iz sveta
odraslih i da se strukture podanički obožavaju. U njih se veruje. Učešće deteta
u parlamentu je mimikrija i vrhunac njegovog nesamopoštovanja, nešto u čemu ih
odrasli zdušno podržavaju.
Deca
se u Dečjem parlamentu ne pitaju da li je škola institucija vredna poštovanja i
da li deca treba da se uključuju u organizacije rukovođene strahom i
anksioznošću koji su za njih, na sreću, nerazumljive pojave. Čak i najskromniji
ciljevi, poput malih koraka u unapređenju položaja deteta u školi, ne
pojavljuju se na platformi namera Dečjeg parlamenta.
Odrasli
koji stoje u kuloarima ove skupštine manipulišu, pojačavaju i promovišu najgore
aspekte svog sveta. Deca koja to sa interesovanjem prihvataju ipak su izuzetak.
Нема коментара:
Постави коментар